February 28, 2007

untitled document

In specific, memang takde apa yang nak ditulis selain nak merapu-rapi di samping cipan tercinta.

Eh mana pulak datang cipan ni. Oh yer, dia ganti babi kejap. Babi pegi berak. Nanti dia datang balik.

(baca dengan suara wazata zain)

Baiklah kawan-kawan. Hari ni kita bercerita about challenges in life. As for me, I'm fine with challenges. People face challenges everyday. I face challenges too, as without it, saya mungkin bosan nak mati.

(ok sudah, baca dengan suara sendiri)

Hari ini, termasuklah semalam, saya telah memulakan sesuatu setelah saya dicabar oleh seseorang..

"Kalau kau anak jantan, aku cabar kau jadi babi sekarang jugak"

Eh silap ni.. silap citer nih.. salah buku.. sorry..

"Jom diet. Kita bet, sape lagi berat, dia kena bla bla bla bla...."

The blablabla part is too explicit to share.

Cabaran Diet sambil Berpuasa Sambilan

Saya juga agak tebal sekarang ini. Saya suka ejek boyfriend adik saya tebal kerana dia memang sangat tebal. Kalau buku tu, adalah dalam 1600 mukasurat kertas 80gsm. Semasa di Penang juga, ketebalan saya terutamanya dia bahagian perut telah berjaya meraih takhta yang selama ini dipegang oleh adik ipar saya yang agak hitam itu.

Tapi takpe, kalau challenge tebal dengan adik dan adik ipar saya yang sedang mengandung itu, sure saya kalah dengan diorang.

Jadinya sekarang ini saya sedang diet untuk menurunkan berat badan especiallynya yang kat perut tu. Dah macam perut beruang. Ada ke masa lalu kat tepi hutan tu, beruang tu panggil saya dari jauh...

"Abang Loooooooooooong? Mak panggil. Dia tanya sape berak dalam sinki..!"

Teruk betul. Ada ke patut. Dah la ingat saya beruang pastu tuduh saya berak dalam sinki. Gile keji beruang tuh..

Patut ke? Patut ke? Muka saya ni ada muka orang berak dalam sinki ke? Kencing dalam sinki adala..

Dulu2 kan masa zaman2 sekolah, ada 2 ekor manusia beruang di sekolah. Sorang lelaki sorang perempuan. Yang lelaki tu nama dia Yasin. Panggil dia Mat Beruang je. Yang perempuan tu nama dia Haryati kot. Lupala.. Tapi nickname dia kita panggil dia Beruna.

Hehehe.. Maksudnya Beruang Betina..

Macam biasala. Ada orang kita gelar Mat Beruk, yang perempuan kita gelar Bena. Mat Mengkarung, yang perempuan kita panggil Mengkana. Senang je sifir dia. Yang jantan tambah Mat, yang betina tambah 'Na'.

Cuba try test tikus. Mat tikus dengan Tina. Hahahaha. Kelakar macam cipan. Babi pun dah tak best dah. Takpe dia masih berak.

Kita cuba Tenggiling plak. Mat tenggiling dengan Tenggina? Hahaha. Lagi cam tenuk kaler hijau. Kalau Mat Tenuk dengan Tena. Hmm.. x best langsung.

Kita cuba Monyet plak. Mat Monyet dengan err errr silap ke ni? Mona?

So Mona ni sebenarnya monyet betina la ni? Hahahaha. Nasib baik Mona Fandey dah kena hukum gantung. Kalau tak sure disumpahnya saya jadi Tengginyet; Tenggiling + Monyet.

Ngeri siot. Tak dapat bayangkan kalau saya makan semut. Yucks! Makan pisang okay la lagi..

Haaa.. dah tu, jangan nak memandai nak panggil Mat Cipan dengan Cina plak. Marah orang cina nanti. Jangan marah saya yer. Marah orang yang panggil itu. Sumbat mulut dia dengan tanah liat atau cd-rom.

Tapi kalau babi, dia lain sikit sebab dia haram. So dia special sikit, jadi untuk babi betina kena tukar jadi babina. Jadinya Mat Babi dengan aweknya Babina. Bunyik dia macam babyrina la plak. Taiko mesti suka. Begitu juga Lego.

Aiseh, dah lari topic ni.

My initial weight before the challenge is 73kg. With my height of 173cm, i think i'm just bloated with all the food my mom feed me everyday. Who to blame? My mom kah? Not fair? I can opt not to eat the food she cook, but as a good son, would you dare to do that?

Most of the time, I'm fat because of the love to my mom. If I'm away from her, everytime I got back home, she will cook, even though tak sedap, it will automatically become sedap as i'm hungry and those are things I would never easily find off home.

Itu belum love to the wife. Afdlin Shauki yang Maha Tebal pun pasti akan tewas dengan ketebalan saya kelak.

Other than that, I'm slowly picking up salsa. Actually, i've been looking forward for salsa classes for long-long time ago. Last Friday Night, I went to Havana Club and tried it out. It's not that hard but one good thing about it was, I was sweating like hell. Seluruh badan basah, lutut semuanya basah. Lubang buntut juga agak basah. Agak sukar juga mengawal diri dalam keadaan basah terutamanya bila berpeluang menari dengan amoi newbies yang comel, cun dan irresistable. Slurrrppp....

Nasib baik pada malam itu saya berniat baik dan mulia. At last, i bathed before going to bed, alone.

Now i'm trying my best to reduce my weight. Someone has really inspired me to do so. At least, i must get rid of this tummy.

Wismilak guys!

* wismilak adalah sejenis jenama rokok di Republik Indon.

No comments:

Sponsor Links

Free Iphone?
Or Free Ipad?
Learn how to get free gadgets

Want to make money from Iphone/Ipad apps?
Affiliate yourself with apps developer to make money

Search Optimize your website
and win free gadget?
SEO Marketing